måndag, mars 23

LEGO

Formgivaren Joel Hesselgrens Salt och peppar

Hur många har inte lekt med Lego i sina dar. Jag hittade lite roligt lego som inte är leksak utan ren design. Ett företag som gör inredning med stora legoklossar i olika material. Inget man vill ha hemma men ett designföretag kanske det skulle passa.

__________________________________
Jag testade LEGO digital Designer där man kan bygga Lego i 3D-miljö. Det gick att snurra runt så man kunde se bygget från alla vinklar. Det var roligt och lite pilligt med att hitta rätt placering av bitarna ibland. Man kunde ladda in olika Legokategorier. Jag tror att de flesta bitarna fanns med, (vad jag vet -det var ju ett tag sedan!)
__________________________________

Ett annan rolig grej med lego är att ställa upp legogubbar i en scen. The Brick Testament har gjort tolkningar av Bibeln.
På Flicker hittade jag kända klassiska fotografier fast med legogubbar.


___________
Kolla Länkarna: Mikropop, Lunatic Construktion, The Brick Testament, BrickArms, LEGO digital Designer, Flicker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar