lördag, april 18

Rubik's Kub

Beståndsdelarna i Rubiks kub

Det vore konstigt om inte alla kände till vad den färgglada kuben Rubik's är för något!
Ett mycket populärt 3D pussel på 80-talet. Jag minns hur jag flyttade klisterlapparna för att få det rätt, sen var det hopplöst.
Men det finns ju andra användningsområden.


Rubiks kub som möbel


******************************************
Länkisar: Darkroastedblend, Wikipedia, Jellio,
Kub för blinda, space-invaders
Bildisar: Stressfri kub, Som tangentbord
******************************************

2 kommentarer:

  1. Har du selv lavet dette? >>> Mosaikkonst.
    Det er virkelig flot! Waow!!

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte gjort mosaikkonsten. Jag hittade den på Darkroastetblend.com. Nu har jag googlat och lyckats hitta den på http://www.space-invaders.com/rubikubism.html

    SvaraRadera